Klachten
Ben je ontevreden over Lister of een medewerker van Lister? Dan kun je een klacht indienen. Op deze pagina staat hoe je dat kunt doen.
Hoe dien ik een klacht in?
De klacht moet gaan over het handelen van een Lister-medewerker. Beschrijf je klacht zo duidelijk mogelijk. Noem voor- en achternaam van de medewerker over wie het gaat.
Je moet je klacht schriftelijk indienen. Dat kan met een brief of met een e-mail.
Contact
Er zijn formulieren die je kunt gebruiken om je klacht op te schrijven. Je kunt ze hieronder downloaden.
Wat gebeurt er met mijn klacht?
- Onderzoek
De klachtencommissie onderzoekt jouw klacht. - Hoorzitting
Daarna hoort de klachtencommissie de klager en de verweerder. De klager is degene die de klacht ingediend heeft. De verweerder is de persoon over wie de klacht gaat. Dit gebeurt tijdens een hoorzitting. De commissie bestaat uit 3 leden. De voorzitter en de plaatsvervangend voorzitter zijn jurist. - Uitspraak
Na de hoorzitting doet de klachtencommissie uitspraak. Dit gebeurt schriftelijk. De commissie stuurt het besluit naar de raad van bestuur. - Advies
De klachtencommissie doet alleen uitspraak over klachten. De uitspraak is een advies. De commissie kan zelf geen maatregelen opleggen. Dat kan alleen de raad van bestuur van Lister. De raad van bestuur houdt rekening met het advies van de commissie.
Ongewenst gedrag, incident of klacht
Een klacht is niet altijd de juiste stap. Er zijn verschillende dingen die je kunt doen als er iets misgaat. Op de pagina over ongewenst gedrag, incident of klacht staat uitleg over de verschillen. Er staat hoe je met die situaties om moet gaan. En op welke manier je het beste kunt oplossen.
Folder klachtencommissie
In de folder kun je meer lezen over de klachtencommissie. De papieren folder is ook te vinden op Lister locaties.

Klachtencommissie
Uitleg over de klachtencommissie
Extra informatie klachtencommissie
Klachtenreglement cliënten
De procedures en de manier van werken van de klachtencommissie zijn beschreven in reglementen. Hier staat het reglement voor cliënten.
Klachtenreglement naasten
De procedures en de manier van werken van de klachtencommissie zijn beschreven in reglementen. Hier staat het reglement voor naasten.
Privacyverklaring klachtencommissie
In de privacyverklaring kun je lezen hoe de klachtencommissie met jouw persoonlijke gegevens omgaat.
Jaarverslagen klachtencommissie
Jaarverslag cliënten
In het jaarverslag van de klachtencommissie staan de klachten en meldingen die er in dat jaar zijn gedaan. Je vindt er ook informatie over de manier waarop de klachten zijn afgehandeld.
Jaarverslag naasten
In het jaarverslag van de klachtencommissie staan de klachten en meldingen die er in dat jaar zijn gedaan. Je vindt er ook informatie over de manier waarop de klachten zijn afgehandeld.