Mijn Lister
Je bent cliënt bij Lister. Of je wordt binnenkort cliënt bij Lister. Op deze pagina vind je belangrijke informatie en links. Zoals over de ondersteuning die je krijgt van Lister. En onze manier van werken. Maar er staat nog meer op Mijn Lister.
Zoals Caren, jouw een online zorgdossier. Misschien wil je meer weten over onze organisatie? Bijvoorbeeld over de medezeggenschapsraad voor cliënten. Of over cliëntconsulenten. Ook die informatie vind je op hier.
Jij bent de baas op Caren.nl
Caren is een online cliëntportaal. In dit portaal kun je jouw persoonlijke gegevens bekijken. Je vindt daar ook informatie over de hulp die je ontvangt. Caren.nl kan je helpen met verschillende dingen. Zoals:
- Hulp regelen.
- Taken plannen.
- Informatie delen.
Je kunt ook je zorgdossier bekijken bij Lister.
Als je op de knop hieronder klikt, ga je naar de inlogpagina op Caren.nl.
Heb je nog geen Caren portaal? Maak dan je account aan op de website van Caren. Daarvoor heb je je e-mailadres nodig en een wachtwoord. Dat wachtwoord kies je zelf.
Jij bepaalt wie toegang krijgt tot jouw Caren portaal. En jij bepaalt wat deze mensen kunnen zien. Jij bent de enige die dat kan. Deze mensen moeten daarvoor wel zelf een Caren account aanmaken.
Je kunt het Caren account ook koppelen met Karify. Op Karify kun je informatie delen met je zorgbegeleider. Als je je accounts koppelt, hoef je nog maar op één plek in te loggen. Dat kan handig zijn. Wil je snel aan de slag met Caren? In deze folder vind je de belangrijkste informatie om te beginnen. De helpdesk van Caren helpt je als je nog meer vragen hebt.
Een passende baan via IPS
Lister werkt soms met de IPS methode. IPS staat voor Individuele Plaatsing en Steun. Daarmee helpen we cliënten die een betaalde baan zoeken. Of cliënten die zich willen voorbereiden op een betaalde baan.
Meer weten over IPS?
Vraag het de trajectbegeleiders van Lister. Zij vertellen je graag meer.
Of neem contact op met onze IPS-coördinator. Dat is Therese Venema. Ze is bereikbaar op dit mailadres: theresevenema@lister.nl
Je kunt Therese ook bellen. Haar nummer is: 06 19 94 74 16
Werk en activiteiten
Zinvolle daginvulling
Lister vindt het belangrijk dat iedereen actief bezig is. Want zo voel je je beter. Daarom werken wij aan een daginvulling die bij jou past. En die waarde biedt. Voor jou en de maatschappij.
Lister activiteiten
Bij Lister organiseren we verschillende activiteiten voor cliënten. Bijvoorbeeld muziek maken, schilderen of wandelen met een groep.Ontdek op deze pagina ons aanbod van activiteiten.
Wat kan ik zelf doen?
Naast de begeleiding van Lister kan je zelf ook al aan de slag gaan. Ook als je nog geen cliënt van Lister bent. Op onze zelfhulp pagina vind je tipkaarten over slaap en stress. En handige adressen en websites.
De cliëntenraad is er voor jou
Meedoen en meebeslissen, dat vindt Lister erg belangrijk. De cliëntenraad van Lister vertegenwoordigt de cliënten. Deze raad behartigt hun belangen.
De raad komt in actie als zij hoort dat er problemen zijn. Dit zijn zaken die met cliënten te maken hebben. Samen zorgen we dat onze ondersteuning beter wordt. En dat de ondersteuning zo goed mogelijk past bij de wensen van cliënten.
Wat kan een cliëntconsulent voor mij doen?
Soms zit je ergens mee. Misschien wil je dat niet kwijt bij je begeleider.
Dan kun je terecht bij een van onze cliëntconsulenten. Zij bieden een luisterend oor en kunnen actie ondernemen.
Ze kunnen een gesprek opstarten met de begeleiding of leidinggevende van Lister. Ze kunnen ook helpen bij het indienen van een klacht.
Alles wat je bespreekt, wordt vertrouwelijk behandeld.
Hoe gaat Lister om met cliëntgegevens?
We hebben sommige persoonsgegevens van jou nodig. Om je goed te kunnen ondersteunen.
Bij Lister staat jouw privacy voorop. We letten goed op wat er met je gegevens gebeurt.
Lister moet zich ook houden aan de AVG. Dit is de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze wet beschermt jouw privacy.
Je kunt ons altijd vragen welke gegevens we precies van je hebben. Als er iets niet klopt, dan veranderen we dat.
Een klacht of incident melden
Klachten: maak het bespreekbaar
Lister doet er alles aan om je goede begeleiding te bieden. En om een band met je op te bouwen. Dit gaat meestal goed. Toch kan het gebeuren dat je er niet samen uitkomt.
Vaak komt er wel een oplossing. Door erover te praten.
Je kunt altijd terecht voor een gesprek met de begeleider, locatiehoofd of cliëntconsulent. Maar je kunt ook een officiële klacht indienen bij de klachtencommissie.
Een incident of bijna- incident melden
Heb je als cliënt van Lister gezien dat er iets bijna mis ging? Of ging het toen echt mis?
Of misschien ging er bij iemand iets mis. Of bijna. Een mede-cliënt, een medewerker of iemand anders.
Dit zijn gevaarlijke of onveilige situaties. Wij willen hiervan leren. Daarom vinden we het belangrijk dat je dit meldt. Zo kunnen we er iets aan doen. Zodat dit niet meer gebeurt.
Meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling
Een zorgorganisatie die werkt met volwassenen en kinderen moet volgens de wet werken met de meldcode Huiselijk geweld en Kindermishandeling.
De meldcode helpt een zorgmedewerker bij het opmerken en handelen bij een vermoeden van huiselijk geweld of kindermishandeling. Lister werkt met deze meldcode en heeft een protocol waarin staat wat iemand dan kan doen.